Als je producten afneemt zoals domeinnamen of een hostingpakket, dan kun je deze ook opzeggen. Dat betekent dat het product per einddatum komt te vervallen. We vertellen in dit artikel hoe je een opzegging doet. 

Inhoudsopgave

Waar moet ik zijn?

Om producten op te zeggen kun je inloggen op je klantomgeving op onze website. Als je eenmaal bent ingelogd ga je naar Services in het menu bovenin, en vervolgens klik je op de groene button Active achter het betreffende product. 

Hoe zeg ik op?

Als je de stappen uit de vorige alinea gevolgd hebt kun je in het nieuwe scherm klikken op Request Cancellation. Je komt dan in een nieuw scherm waar je kunt aangeven wat de reden is dat je wilt opzeggen en per wanneer je wilt opzeggen.

NB: Er is in principe een opzegtermijn van een maand. Je betaald dan nog de kosten van de lopende maand en daarna beëindigen we het product en crediteren de kosten. Zit je nog in het eerste jaar van je overeenkomst? Dan maak je die eerst af. 

Kan ik de opzegging ook even doorbellen?

Als je een product wilt opzeggen moet dit altijd via je Mijn Alfahost omgeving. Dit betekent dat het niet mogelijk is om telefonisch op te zeggen. We doen dit om je privacy te beschermen; via de telefoon kunnen we niet controleren of jijzelf belt. Uiteraard helpen we wel graag om je door het proces op Mijn Alfahost heen te loodsen.